Pagina's

25-09-14

De leiders in en van landen waar rottigheid is, hebben nu een poosje rust?

Hoezo? Omdat de media nu alle aandacht vestigt op de rotzooi die ISIS veroorzaakt?

Ja, want ga zelf maar na. Bijvoorbeeld over Oekraïne, Libië, Mali. Afghanistan, Pakistan, Egypte, Israël, Gaza, enz., enz., hoor of lees je nu nauwelijks wat.

De boosdoeners zullen met dat gegeven - niet alle booswichten, hoop ik - wel blij zijn!

Mij houdt al die rottigheid steeds maar bezig.

Zo las ik in de krant dat tientallen Palestijnse gevangenen in hongerstaking zijn gegaan.
Of dat nog steeds het geval is, weet ik niet, maar in Analyse van die krant las ik ook dat vele honderden Palestijnen zijn opgepakt en opgesloten na de ontvoering van en de moord op drie joodse tieners.

Voor de Israëlische regering was dat in juli jl. aanleiding voor een offensief in de Gazastrook.

Over het vermoorden en verbranden van een Palestijnse jongen (ook een tiener, geloof ik) heb ik nergens iets kunnen lezen!

(Zijn jullie ook benieuwd naar de afloop van de onderhandelingen tussen de Palestijnen en Israël in Caïro?)

Israël zal er zeker voor moeten zorgen:
*dat er een einde komt aan de blokkade van de Gazastrook; dat de onterecht gevangengezette Palestijnen vrijkomen;
*dat de Palestijnen de wapens die ze hebben mogen houden; dat er een geldelijke bijdrage voor de Palestijnen komt voor de herbouw van de onnodig en onterecht gebombardeerde infrastructuur (huizen, watervoorziening, elektriciteit e.d.), en
*dat de moordenaar of moordenaars van de Palestijnse jongen zijn of hun straf niet ontlopen!


Deze lijst met menselijke en terechte eisen zal wel tekort zijn!

Ook zal Israël zeker mogen eisen dat de beschietingen vanaf de Gazastrook stoppen!

En dan nu maar hopen op een goed en duurzaam bestand voor de goedwillende mensen in die gebieden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen