Pagina's

21-11-14

Is Specsavers (weer) verkeerd bezig met reclamemaken?

Het is toch niet normaal als onrechtmatige, vergelijkende reclame wordt toegepast, dan ook het marktaandeel groeit!?

Specsavers vergeleek eerder al eens met behulp van reclame haar producten op de optiekmarkt met die van Pearle.

Gisteravond hoorde en zag ik op tv weer iets over die twee?
Of die reclame nu wel is toegestaan weet ik niet, maar ik vind het maar niks.

Over het onderwerp vergelijkende reclame heb ik wat kunnen lezen, maar het is een onderwerp waar ik geen verstand van heb.

Wat ik heb gelezen was dat Specsavers al in 2003 op internet, in folders en in landelijke dagbladen advertenties plaatste waarin zij haar producten vergeleek met die van Pearle MET ALS DOEL HET MARKTAANDEEL VAN SPECSAVERS TE VERGROTEN.

Was het de bedoeling van Specsavers om Pearle kapot te maken?

Pearle stapte natuurlijk naar de rechter en die oordeelde dat de prijsvergelijkingen onvolledig en misleidend waren en daarom niet toegestaan.

Specsavers moest haar reclame staken en een rectificatie plaatsen.
Maar wat gebeurde er?
Specsavers zag door al die media-aandacht haar marktaandeel op de markt groeien!

Niet normaal dus.

Is Specsavers misschien weer verkeerd bezig om zo haar marktaandeel te kunnen vergroten?

De optiekmarkt is ondoorzichtige en keiharde markt denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen