Pagina's

04-11-14

Over arrogantie gesproken!

In Nederland kan men er ook wat van!

Een poosje geleden heb ik een stukje geschreven over de arrogantie van (heel veel, niet alle) Fransen.

Ik wilde er verder geen woorden meer aan vuil maken, maar toch ga ik dat nu wel doen, want ik wil het over de vele arrogante Randstedelingen in ons landje gaan hebben.

Zelfs het woordje “ons” past blijkbaar niet meer.


Die arrogantie bestaat eigenlijk al eeuwen.


Alles wat voorbij Zwolle - sommigen zeggen zelfs: Utrecht - ligt wordt als platteland beschouwd.

M.a.w.: het oosten, noorden en zuiden telt niet in de ogen van de Randstedeling.
Met als gevolg: Goedkope, kinderachtige en negatieve berichten, uitlatingen en opmerkingen.

Momenteel moet vooral de provincie Drenthe het ontgelden.

Eerst die Maarten van Rossum met een heel goedkope opmerking over Drenthe.
Hij wilde blijkbaar leuk doen/ zijn/ overkomen?

Maar wat is die man arrogant!



Toen Yvonne Kronenberg, die schrijfster.
Wilde zij ook al leuk zijn/ doen/ overkomen?

Wat een arrogant persoon!

Toen Marieke Heebink, die actrice.
Zij liet zich in de Volkskrant negatief uit over Meppel (lees: schouwburg Ogterop). Zij zei in deze krant: “Soms is het moeilijk, maar kijk eens: ik sta hier wel drie avonden voor een uitverkochte zaal in New York te spelen en hoef godzijdank niet naar Meppel.”

Wat een arrogant persoon!

Zouden deze arrogante personen wel weten wat ze zeggen?
Discriminerende woorden!

Wat ik jammer vind?

Dat het grote gasveld in de provincie Groningen ligt en niet in Zuid-Holland.



Zou dat werkelijk het geval zijn, dan was alles anders. Heel anders!

Is het Noorden te gezagsgetrouw?
Te volgzaam?

Een volmondig: JAAA.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen