Pagina's

04-12-14

Argentijnse koffie uit een wollen sok

Hebben jullie zin in een kopje Argentijnse koffie”, vroeg de oom van mijn moeder.

Haar oom - mijn broer en ik noemden hem ook “oom” - woonde op een grote woonark in de buurt van Kortenhoef, samen met een papegaai, die kon praten.
De woonark lag op een schitterende plek.

Zo af en toe kwamen we bij hem op bezoek en dan zette hij koffie; heel sterke koffie.
Mijn moeder vond de koffie lekker. Dat zei zij tenminste.
Mijn vader zei niets, geloof ik.

Hij haalde een wollen sok uit de keukenkast, deed er gemalen koffie in en goot daarna heet water in de sok. Het aftreksel ving hij op in een kannetje.

Klaar”, zei hij dan. "Argentijnse koffie."

De koffie moest zwart gedronken worden. Dus geen melk erin.

Wat mijn broer en ik te drinken kregen?

Dat weet ik niet meer.

(Geen geschikte foto kunnen vinden.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen