Pagina's

03-12-14

Ook naar "Sterren op het doek" gekeken?

In de krant (DvhN van 29nov14) stond de vraag:
Kiest Joop voor Svetlana (Tartakovska)?

De kunstenares werd geselecteerd voor het televisieprogramma Sterren op het doek, waarin drie schilders een bekende Nederlander mogen portretteren.

Afgelopen zaterdag (om 21.15 uur op NPO2) was te zien dat haar werk door Joop van den Ende werd gekozen.
(Zij kende hem niet en heeft thuis gegoogeld wie hij precies was. Zij heeft er veel van opgestoken.)

Toen Van den Ende een keuze moest maken, viel op dat zijn vrouw hem daarbij met zachte  overreding en zachte aandrang hielp.
(Daar had hij trouwens zelf om gevraagd.}

Wel kreeg ik het idee dat zijn eigen voorkeur uitging naar het werk van de mannelijke kunstenaar, maar zijn vrouw besliste anders voor hem.
(Misschien heb ik het mis gezien?)

Om eerlijk te zeggen had ook ik gekozen voor het werk van Svetlana Tartakovska: een schilderij waarop Van den Ende staande was afgebeeld met op de achtergrond een scene uit Cyrano de Bergerac, diens eerste musical.

Volgens mij heeft zij het helemaal gemaakt met haar schilderkunst!

Svetlana Tartakovska bij een aantal van haar werken.


Volgens mij ging zijn voorkeur uit naar het rechtse portret.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen