Pagina's

07-04-15

Wat ik niet begrijp? Je verkiesbaar stellen in het land van je dubbele nationaliteit!

Elf (11) Nederlanders van Turkse afkomst hebben zich verkiesbaar gesteld voor de Turkse verkiezingen in juni a.s., terwijl ze hier in Nederland wonen, enz., enz.

Na het lezen van het verhaal - want ik wil het graag snappen - in de Volkskrant (van 07.04.2015) met de titel "Turk/Nederlander" (van Toine Heijmans) is het mij nog steeds niet duidelijk geworden wat deze mensen bezielt.

Stel dat ik een dubbele nationaliteit heb - bijv. de Nederlandse en de Engelse - en stel dat het zou kunnen, dan ga je toch niet meedoen aan de Engelse verkiezingen als Nederland je thuisbasis is?

Onbegrijpelijk vind ik dat. Zoiets zou ik nooit doen!

Je bent Nederlander, of je bent het niet!
Je bent Turk, of je bent het niet!
Je bent Engelsman, of je bent het niet!

Wel kun je als Nederlander en Engelsman meedoen aan de Europese verkiezingen.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen