Pagina's

24-06-15

Uitsmijters


Uitsmijters in de cursus Creatief Schrijven:

  • “Sommige vragen zijn zo goed, dat het jammer zou zijn ze met een antwoord te verknoeien.” (Harry Mulisch)”
  • “Over het geheel is schrijven voor publiek iets indécents. Gij  zoudt uw knie, uw enkel zelfs bedekken voor een voorbijganger, en ik geef mijn ziel te koop … ’t is infaam!” (Multatuli)
  • “De gedachte vliegt en de woorden gaan te voet, zie daar het hele drama van de schrijver.” (Julien Green)
  • “Ieder portret dat met gevoel geschilderd wordt, is een portret van de schilder, niet van degene die geposeerd heeft.” (Oscar Wilde)
  • “Schrijven is het bereizen van een vreemd land, waarvan de lokstem mij komt tergen als ik vreedzaam bij onze kachel zit.” (Willem Elschot)
  • “De werkelijkheid kun je niet opschrijven. Die is zo verbijsterend dat niemand het zou geloven.” (Simon Carmiggelt)
  • “Indien ik rijk wilde worden, zou ik een scabreus boek schrijven en er daarna onder een schuilnaam uit alle macht tegen tekeer gaan.” (Godfried Bomans)
  • “Als een boek begint te leven, moet de schrijver zwijgen.” (Friedrich Nietzsche)






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen