Pagina's

10-07-15

Museum MORE (museum voor modern realisme) in Gorssel

Een nieuw, mondain en groots opgezet museum, Museum MORE, voor de kunstverzameling van Hans Melchers.

Het museum (geen toegang met een Museumkaart, maar 15 euro p.p.) in Gorssel - waarom daar? - laat een selectie zien van werk van realisten als: Willink, Toorop, Koch, Mankes, Ket, Hynckes, Schuhmacher, Akkerman, Westerik en Berserik. Er is ook werk te zien van: Mekkink, Langeweg, Van Tongeren, Meijer, Blankert, e.a.

Het werk van Jan Mankes sprak het meeste aan.

De buitenkant (de steenkeuze) van het nieuwe gedeelte spreekt mij niet zo aan.

Hoewel ik van de schilderijen genoten heb, zegt mijn gevoel mij dat ik daar geen tweede keer naar toe hoef.








Meer informatie is te vinden op: www.museummore.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen