Pagina's

23-08-15

Bezoek (gehad) van een aalscholver

Spannend?
Ja.

Er plofte vorige week plotseling een aalscholver in onze vijver.
Dat was me een plons!

Mijn vrouw was bezig met het ophangen van de was toen het gebeurde.
Ik zag haar verschrikt opkijken, maar ik wist niet wat zij zag, of wat zij had gezien.


Plotseling kwam de aalscholver boven water, zag ik.
Nieuwsgierig keek het beest om zich heen.

De vogel zag mijn vrouw blijkbaar kijken, want hij dook weer onder water, ging onder het vijverbruggetje door en kwam aan de andere kant weer boven, en vloog toen weg.
De vogel was gevlogen. Weg.
Alles gebeurde in een mum van tijd.

Gelukkig had de aalscholver geen vis in de bek.
Na controle van het aantal vissen in de vijver bleek het beest helemaal geen vis gegeten te hebben.

Spannend was het dus zeker!


1 opmerking:

  1. Gistermiddag kwam weer een aalscholver langs vliegen.
    Misschien wel dezelfde vogel, want hij vloog met een boogje langs.
    Waarschijnlijk om even poolshoogte te kunnen nemen?

    BeantwoordenVerwijderen