Pagina's

23-09-15

Waarom betaalt prinses Beatrix haar spullen zelf niet?

O.a. de kosten van onderhoud van de boot van prinses Beatrix, de Groene Draeck?

Die kosten zijn begroot op 90.000 euro's.

De prinses kreeg haar boot cadeau van het Nederlandse volk toen zij 18 jaar werd.

"Daag, lieve belastingbetalers."


Dat is wel leuk natuurlijk - jaloers ben ik echt niet -, maar waarom betaalt zij de kosten voor haar boot niet gewoon zelf?

Als ik iets cadeau krijg op mijn verjaardag – laat ik het simpel houden: een fiets – en er gaat daarna iets aan kapot, dan moet ik de kosten toch ook zelf betalen.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik kan aan de gevers van de fiets toch niet vragen om die kosten te betalen?
(Dat kan natuurlijk wel, maar ze zien mij al aan komen. Ik zou hard uitgelachen worden, denk ik.)

Nog een voorbeeld.

Waarom betaalt de prinses niet zelf de herstelkosten voor de restauratie van Huis den Bosch?

Dat moet ik ook als er iets aan mijn huis gedaan moet worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen